Relacja z Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych w DGS Poland

Aby uzyskać dostęp do prezentacji podaj swój adres e-mail:

Adres email*:



Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Pierwsza tegoroczna edycja cyklu Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych 28 marca br. przywiodła uczestników do podszczecińskiego Mierzyna. Centrum Dystrybucji gospodarza warsztatów – DGS Poland – rozbrzmiewało w rytmie pick-to-tote, pick-to-light, miniloadu i dźwięku karuzeli.

TEKST: Kaja Gorzycka

DGS Poland to międzynarodowy gigant w produkcji aparatów słuchowych, będący częścią organizacji William Demant. Jak wygląda magazynowanie i dystrybucja w przypadku wyrobów o tak małych rozmiarach, wymagających szczególnej precyzji, oraz jakie sposoby mają specjaliści z DGS Poland na wyciągnięcie korzyści z lawiny generowanych danych?

Część teoretyczną spotkania otworzyła prezentacja Jakuba Nowosada, dyrektora Centrum Dystrybucji DGS Poland, który uszeregował fakty i liczby charakteryzujące Centrum Dystrybucji i Magazyn DGS Poland. Centrum wysyłek bezpośrednich do krajów UE to 4500 linii zamówień i 500 wysyłek dziennie. – Chcieliśmy, aby Centrum Dystrybucji w Mierzynie nie było zwykłym magazynem, ale obiektem, który pozwoli nam również realizować naszą strategię dostarczania małych paczek do indywidualnych klientów na całym świecie – powiedział Jakub Nowosad.

O korzyściach i wyzwaniach pracy w magazynie trzech systemów informatycznych – QAD, Astro WMS® i Wamas-C – opowiadał Jerzy Hamerlak, konsultant IT WMS w DGS. – Jedną z kwestii, o których należy wspomnieć w temacie przesiadki na nowy system, jest fakt, że gdy proces jest realizowany automatycznie, nie ma mowy o sterowaniu ręcznym. Wcześniej mieliśmy takie sytuacje, że pewne procesy mogły zostać np. przyspieszone. W nowym systemie wszystko musi odbywać się zgodnie z ustawieniami – zaznaczał Jerzy Hamerlak.

Grzegorz Prorok, dyrektor sprzedaży i marketingu w Consafe Logistics, zaproponował sprawdzony duet AstroWMS® z AstroWCS - Warehouse Control System, zawierający moduł kolejkowania, systemy kontroli i przetwarzania. – W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie wzrasta potrzeba testowania etapowego oraz uruchamiania rozwiązań w środowisku wirtualnym – podkreślał Grzegorz Prorok.

– Power BI jest dużo szybszy od Excela. Sporządzenie tego samego raportu w Excelu zajmowało od 1,5 do 2 godzin, a w Power BI 10 minut. Dane w Excelu były procesowane czasem całą noc, a w Power BI odświeżenie raportu miesięcznego zajmuje 10 minut – mówił Kamil Cholewka, analityk logistyczny w DGS Poland.

Jak kolejkowane są zadania w automatyce? O wysyłce, dostawach materiału na produkcję z wykorzystaniem półautomatycznego magazynu opowiadał Maciej Sołtysiak, planista łańcucha dostaw DGS Poland. Jego prezentację uzupełnił Piotr Szyszłowski, DC support manager DGS Poland. Dzięki nim uczestnicy poznali wady i zalety systemu karuzelowego, miniloadów i pick-by-light.

– Automatyczne rozwiązania maksymalnie wykorzystują także dostępną przestrzeń i minimalizują przemieszczenie się personelu po magazynie. Jedynym ograniczeniem jest człowiek. Człowiek może popełnić błąd, ale system nie może na ten moment funkcjonować bez człowieka. Sztuczna inteligencja i zaawansowane technologie nadal są na etapie rozwoju, więc nie zastąpimy nimi jeszcze całkowicie pracy ludzkiej – podsumował Maciej Sołtysiak.

Czy inwestycja w automatyzację się opłaciła? – Aparaty, które wysyłaliśmy po 50 sztuk dla całej linii w danym kraju, teraz rozbijamy na 25 wysyłek bezpośrednio do klinik. Dzięki temu nie trzyma się tam zapasu, a procesować możemy u nas na miejscu. W tym właśnie celu powstał nasz magazyn – powiedział Piotr Szyszłowski.

Warsztaty zakończyła prezentacja Dariusza Szymańskiego, prezesa firmy LOGISYSTEM, który opowiedział o nowoczesnych rozwiązaniach automatycznych dla magazynów i przykładach ich wdrożeń – m.in. systemach przenośników i wysokowydajnych sorterach.

Fotogaleria

Warsztaty poprowadzili:

Piotr
Szyszłowski
kierownik Działu Wsparcia w Centrum Dystrybucji DGS Poland

Od 18 lat zawodowo związany z logistyką w międzynarodowych firmach produkcyjnych. Od dwóch lat nadzoruje w Centrum Dystrybucji DGS zespół specjalistów zajmujących się procesami: planowania obciążenia centrum, lean, slotowania materiału pomiędzy strefami, analizy danych, usprawnień procesów logistycznych, audytów zewnętrznych i nadzoru nad dokumentacją.

Jerzy
Hamerlak
IT WMS Business Consultant
DGS Poland

Od 10 lat w IT, wspierając Centrum Dystrybucji od początku jego istnienia w DGS. Odpowiada za wszystkie zmiany w systemach WMS i udział w projektach rozwojowych. Pracuje w drugiej linii wsparcia IT i jest w bezpośrednim kontakcie z dostawcą oprogramowania. Członek change-advisory board (CAB). Konsultant dla biznesu w sprawie usprawnień procesów logistycznych i architekt nowych rozwiązań systemowych.

Maciej
Sołtysiak
Specjalista planowania łańcucha dostaw w Centrum Dystrybucji DGS Poland

Od 10 lat związany z logistyką zawodowo przechodząc przez większość szczebli logistyki. Od 4 lat odpowiedzialny za planowanie obciążenia i integrację ogniw łańcucha logistycznego w Centrum Dystrybucji DGS Poland. Jako członek działu wsparcia dzieli się wiedzą i doświadczeniem nabytym przy udziale tworzenia Centrum Dystrybucji DGS Poland. Udziela wsparcia w podjęciu krytycznych decyzji biznesowych. Nastawiony na nowoczesne technologie wprowadził do centrum analizę opartą na „big data” oraz ich prezentację w sposób ułatwiający podjęcie decyzji. Absolwent Towaroznawstwa i Zarządzania systemami logistycznymi. W codziennym działaniu uważa że odpowiednia decyzja może być podjęta po swobodnej interpretacji otoczenia.

Kamil
Cholewka
Logistics Analyst
DGS Poland

Analityk logistyczny, członek Działu Wsparcia w Centrum Dystrybucji DGS Poland. Twórca wielu automatycznych raportów, w tym raportu „DC Performance” pokazującego realizację planu Centrum Dystrybucji za pomocą wskaźnika OTIF i wynikającego z niego raportu wyliczania premii dla pracowników magazynowych. Specjalista w wyszukiwaniu i obrabianiu danych z aplikacji magazynowych i baz danych. Specjalista z zakresu procesów magazynowych.

Grzegorz
Prorok
dyrektor sprzedaży i marketingu
Consafe Logistics

Odpowiada za rozwój działalności szwedzkiego lidera oprogramowania klasy WMS na rynku polskim. Skuteczny menedżer skupiony na innowacjach w logistyce i łańcuchu dostaw. Doświadczenie zdobywał w kraju i za granicą, między innymi budując przez siedem lat pozycję grupy Transporeon w Polsce. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Dariusz
Szymański
Prezes
LOGISYSTEM Sp z o.o.

Studiował automatykę przemysłową i konstrukcję maszyn na Politechnice Warszawskiej.

Od 20 lat zajmuje się projektowaniem i budowaniem systemów automatyki dla produkcji, logistyki i magazynowania. Założyciel firmy Plus-Automatyka od 2000 roku realizującej projekty w w.w. zakresie. Założyciel i obecny prezes firmy LOGISYSTEM Sp z o.o. specjalizującej się w projektowaniu i wykonawstwie kompleksowych systemów automatyki i linii wspierających procesy dla logistyki i magazynowania a także linii sortowniczych.

Od kilkunastu lat czynny projektant linii i systemów oraz project manager zaawansowanych linii automatyki. Brał aktywny udział przy realizacjach dla przedsiębiorstw takich jak InPost, Spedimex, Smyk, PlusGSM/CyfraPlus, PSB, NoLimit, Empik, Frisco, AB, Arvato/Bertelsmann, FK Olesiejuk, CEVA, MS, Rawlplug, i wielu innych.

Z pasją tworzy nowe i ulepsza istniejące rozwiązania, linie i procesy, a efektywne rozwiązania, wysoka jakość, sprawdzone technologie, niezawodność, optymalizacja rozwiązań, sprostanie potrzebom procesowym Klientów są priorytetami w jego działalności od początku istnienia firm.

GOSPODARZ WYDARZENIA:

www.dgs.pl

DGS jest częścią międzynarodowej organizacji William Demant, która zajmuje się wytwarzaniem aparatów słuchowych, implantów kostnych i urządzeń wspomagających medycynę słuchu.

DGS w Polsce funkcjonuje od 2007 roku. Początkowo firma działała pod nazwą Oticon Polska Production i wytwarzała aparaty słuchowe w zakładzie produkcyjnym w Mierzynie. W trakcie 12-letniej działalności firma rozwinęła nie tylko produkcję zaawansowanych technologicznie aparatów słuchowych i urządzeń diagnostycznych, ale także usługi IT, HR, rozwoju oprogramowania, zapewnienia jakości, finansów i logistyki. W Mierzynie znajduje się zaawansowana technicznie produkcja cyfrowych aparatów słuchowych typu BTE (Behind The Ear) oraz RITE (Receive In the Ear) dla wiodących światowych marek z USA, Danii i Szwajcarii. Obecnie DGS w Polsce zatrudnia łącznie ponad 2500 osób i wciąż rozszerza swoją działalność.

Centrum Dystrybucji DGS Poland w Mierzynie

Pomimo małych rozmiarów wyrobu gotowego jakim jest aparat słuchowy, ważnym miejscem w łańcuchu dostaw DGS jest magazyn. W związku z transferem większości linii produkcyjnych do Mierzyna, przeniesione tutaj zostały również procesy magazynowe, a to spowodowało potrzebę budowy Centrum Dystrybucji, które rozpoczęło operacje w 2015 r. W jednym obiekcie znajduje się zarówno magazyn przyprodukcyjny, jak i Centrum Dystrybucji towarów na ponad 130 krajów świata, który obsługuje 37 000 aktywnych indeksów magazynowych. Każdego dnia z magazynu wyjeżdża na produkcję bądź do wysyłki ok. 3000 pojemników, które są podstawą funkcjonowania magazynu.

ORGANIZATORZY:
Nowoczesny Magazyn Logistyka a Jakość
PARTNER WYDARZENIA: